onsdag 5. november 2014

Søppel på KGB



Jeg var onsdag morgen 5. november kl. 08.15 på kunstgressbanen for å ta en titt på forholdene – slik jeg gjør en gang i mellom.

Beklager å si det på denne måten, men jeg ble skremt! Søppel flyter på og rundt banen. Etter ca. 2 timers søppelplukking må jeg si at jeg er forundret over barn, unge og voksnes holdning til å rydde opp etter seg.

 
Av ting jeg fant nevnes bl a: Ett utall brukte kaffekopper i plast, en mengde pappbeger, halvspiste hamburgerbrød, hamburgerpapir, en drøss tomme bæreposer, 12 gule og 10 røde treningsvester, 20 kinahatter og 5 vanlige markører, massevis av drikkeflasker, minst 30 tomflasker, massevis av tape som utøvere har tatt av seg og bare kastet rundt på banen og i området rundt banen, tomme bokser etter brus og lignende, tomme plast salatbokser, brukte snusposer, tomme snusbokser osv. osv.

 
Dette skaper betydelig merarbeid for oss og er helt uakseptabelt. Det er flere søppelstativer/bøtter rundt banen – og vi leier til og med en søppelcontainer på 660 liter for mye penger pr mnd., MEN SÅ Å SI INGEN BENYTTER DISSE!
 

Til slutt: Jeg beskylder ingen – jeg ser bare realitetene og ber alle skjerpe seg.
 

Slik verken kan vi ha det - eller vil vi ha det!

 

Er det det noen som ønsker ytterligere informasjon eller har spørsmål i sakens anledning – ta dette med meg!

 

Med hilsen

Drøbak-Frogn Idrettslag

 

Stein Erik Halck

Daglig leder

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar